Sportbekers bestellen voor meer naamsbekendheid: een slimme zet?

Als ondernemer ben je natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe manieren om jouw producten, diensten of bedrijfsnaam onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. De sportwereld kan hier een uitstekend middel voor zijn. Zo kun je bijvoorbeeld je lokale voetbalteam sponsoren, waardoor jouw bedrijfsnaam trots op de shirtjes prijkt. Of wat dacht je van het bestellen van sportbekers die aan de winnaar worden uitgereikt? Zo komt jouw bedrijfsnaam prominent in de prijzenkast te staan! In dit artikel verschillende tips die de mogelijkheden van reclame maken in de sportwereld benadrukken.

Het belang van reclame in de sportwereld

Iedereen die wel eens naar een sportwedstrijd op tv heeft gekeken zal het niet ontgaan zijn dat er behoorlijk wat reclame wordt gemaakt! Van tv spots tijdens de rust, tot de borden langs het veld, tot de bedrijfsnamen op de tenues. Dat is natuurlijk niet voor niets. Grote sportwedstrijden zoals de Champions League worden door miljoenen mensen wereldwijd bekeken en vormen zo een uitstekende manier om een grote doelgroep te bereiken en hun fanbase uit te breiden. 

Bekers bestellen als effectief reclamemiddel

Een beker bestellen voor een groot toernooi is ook een uitstekende manier om je bedrijf beter op de kaart te zetten. Deze bekers fungeren niet alleen als trofee├źn voor winnende teams, maar zijn ook als een tastbare herinnering aan het evenement en het merk dat erachter staat. Elke keer dat de beker wordt gebruikt of tentoongesteld, wordt de merknaam blootgesteld aan een breder publiek. Zo wordt je bedrijf niet alleen beter gezien door mensen maar krijgen ze ook een sportieve associatie bij je bedrijf. Win-win dus!  

Maximale impact met gepersonaliseerde marketing

Wist je al dat je de meeste bekers en andere sportprijzen bij het bedrijf waar je ze bestelt al kunt laten personaliseren. Zo kun je tijdens het bestelproces al heel makkelijk het logo van je bedrijf op de voet van de trofee of op de medaille laten drukken. Door de kleuren en vormgeving zoveel mogelijk aan te passen aan het evenement krijgen mensen een nog positievere associatie met jouw merk.